A praxysról

A Wolters Kluwer Hungary Kft. és az InteliArt Online Marketing Kft. közreműködésével, valamint számos ügyvéd bevonásával fejlesztett „virtuális, e-ügyvédi iroda”, a praxys sok lehetőséget rejt magában. Mivel a rendszer eszközfüggetlen és külön alkalmazás telepítése nélkül, internetkapcsolat mellett böngészőből, a világ bármely pontjáról, a nap bármely órájában elérhető, így megszűnnek a korábbi fizikai korlátok.

Nyilvántartások

A legfontosabb, hogy az összes rendszerben rögzített adat és információ kapcsolatban áll egymással, így az eligazodás és a praxysban való navigálás kifejezetten felhasználóbarát. Ennek köszönhetően a nyilvántartások funkció alatt a rendszer minden szükséges információt automatikusan rögzít, mellyel a kamarai szabályzatokba és az Üttv.-be foglalt, a nyilvántartások vezetésére vonatkozó ügyvédi kötelezettségnek is eleget tesz.

A kamarai elvárásoknak megfelelően

  • Ügy- és ügyfélnyilvántartás
  • Ügyféldokumentumok
  • Letét-nyilvántartás
  • TAKARNET
  • Biztonsági okmányok
  • Hitelesített aláírások
  • JÜB-ölés

Ügyvitel – kontaktkezelés

A rendszer gerincét képező – a legtöbb jogi területre kiterjedő – ügyviteli funkció mellett nem elhanyagolható a tulajdonképpen CRM-jellegű kontaktkezelés, amely lehetővé teszi az ügyeinkben érintett személyek, hatóságok, intézmények rögzítését, de természetesen itt van lehetőségünk rögzíteni a már meglévő ügyfeleinket és akár a potenciális ügyfeleket is. Az alapértelmezett információrögzítési lehetőségek az ügyek alatt személyre szabhatóan bővíthetők további mezők hozzáadásával.


Teljesítések – időmenedzsment

A praxys a pénzügyi jellegű információk kezelésére is tökéletesen alkalmas, így az ügyekben felmerülő különböző költségek és az azokhoz tartozó teljesítések akár percre pontosan kimutathatók a beépített stopperóra segítségével. A költségekről és a teljesítésekről a számlázás támogatása érdekében, vagy a vezetőség felé való elszámolás végett – az ügyekhez hasonlóan – különböző szűrési feltételek megadásával jelentéseket is készíthetünk.

A nagyobb ügyvédi irodák együttműködésének megkönnyítése érdekében a rendszer egy naptár funkciót is tartalmaz, ami a feladatok kiosztásában – és így a határidők betartásában is – nagy segítséget nyújt.


Felhasználókezelés

A praxys meglehetősen szofisztikált jogosultságkezelője lehetővé teszi, hogy a felhasználók négy különböző jogosultsági szinttel használhassák a rendszert. Hatékonysági szempontból a negyedik szintet, az asszisztencia szintjét érdemes jobban kiemelni. A rendszerben az asszisztens az ügyvédek nevében az ügyvédi tevékenység adminisztrációját és az iroda egyéb napi szintű adminisztrációit is elvégezheti, hogy az irodában dolgozó ügyvédek elsősorban az ügyvédi tevékenységre koncentrálhassanak. Emellett megjelenik a rendszerben az „ügyvéd”, a „csoportvezető ügyvéd”, valamint „vezető ügyvéd” felhasználói jogosultság, amelyek a különböző hatáskörökön alapuló betekintési és szerkesztési jogosultságokat hivatottak meghatározni.


Tényvázlatok

Ismert körülmény az ügyvédi tevékenységgel járó adminisztrációs teher, ahol az azonos adatok folyamatos rögzítése rengeteg hibalehetőség veszélyét hordozza magában. Ennek a tehernek a könnyítésére a praxys egy olyan sablonkezelő funkciót kínál fel az ügyvédek és asszisztenciájuk számára, melynek segítségével előre elkészített sablontervezetek tölthetők ki egy gombnyomással a rendszerben rögzített változó adatok (például személyes adatok, céges adatok és számos egyéb információ) segítségével.